Friday, November 18, 2011

Kelantan Mundur...PAS puncanya...

Kelantan tidak harus bergantung sepenuhnya kepada sumber ekonomi tradisional seperti kayu balak, biji timah dan emas jika mahu mengurangkan defisit tinggi secara berterusan.

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, sebaliknya pemimpin kerajaan negeri mesti berusaha menarik pelaburan asing, membuka kilang dan menambah peluang pekerjaan jika mahu menjana ekonomi negeri dan mengurangkan defisit.

"Bergantung kepada sumber hasil perut bumi termasuk hasil balak semata-mata sudah lapuk dan ketinggalan,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas teguran Sultan Kelantan Sultan Muhammad Ke-V yang mahukan kerajaan Pas Kelantan mengurangkan defisit dalam Bajet 2012 negeri ketika bertitah pada majlis Pengurniaan Kehormatan Kebesaran Negeri di Istana Balai Besar, minggu lepas.

***Yang najis tahu...menyusahkan rakyat dengan merampas tanah yang telah diteroka,,menebang balak sehingga mendatangkan pencemaran dan gangguan kepada bekalan air bersih...akhirnya yang merana rakyat kelantan...Padan Muka...sokong lagi Pas...parti sesat...menggunakan agama untuk memperoleh kuasa....bangang...pengyokong ngan pemimpin sama ajer bangangnya....

No comments:

Post a Comment